Collecte doel Collecte doel
WAAR COLLECTEREN WE VOOR

Informatie over de collecten in juli/augustus

COLLECTEN VOOR DE KERK (KERKRENTMEESTERS)

U kunt bijdragen voor de KERK (kerkrentmeesters) overmaken naar het rekeningnummer van de kerk: NL 55 RABO 0373 7165 91

DIACONIE
U kunt ook bijdragen aan de onderstaande diaconale collectedoelen door een bedrag over te maken naar het rekeningnummer van de diaconie: NL 11 RABO 0309049520 o.v.v. de datum en het collectedoel.

ZONDAG 7 JULI 2024 COLLECTE PROTESTANTSE KERK
Pastoraat….Preken in Gebarentaal

ZONDAG 14 JULI 2024 HOSPICE SMELNEHAVEN
Velen willen de laatste levensfase liever thuis, in de meest vertrouwde omgeving doorbrengen. Soms is dat door de gezins-woonomstandigheden niet mogelijk, of men kiest heel bewust voor een andere plek dan thuis. Het hospice biedt een huislijke en gastvrije omgeving. In ons hospice is de patiënt een welkome gast, en zorgen de vrijwilligers voor een gastvrije ambiance.
Het Hospice Smelnehaven van VPTZ Zuidoost Friesland is mooi gelegen aan Het Zuid 20 te Drachten. De landelijke en smaakvolle inrichting geven direct een warm en huiselijk gevoel.
Meer lezen: www.vptzzofriesland.nl

ZONDAG 28 JULI 2024 HERSENSTICHTING
Bij veel mensen met een hersenaandoening komt zelfs de kleinste prikkel bikkelhard binnen.
Denk je een in hoe heftig dat is.
De hersenstichting vraagt aandacht voor de impact van overprikkeling. Onze droom is een prikkel vriendelijke samenleving waarin mensen met overprikkeling begrip ervaren.
Sommigen mensen kunnen van een enkele trigger, zoals licht of geluid, zelfs ernstig ziek worden en daar lang last van blijven houden. Hierdoor wordt deelname aan het sociale leven en de maatschappij een stuk moeilijker en voor sommigen zelfs onmogelijk.
Meer lezen: www.hersenstichting.nl

ZONDAG 4 AUGUSTUS 2024 KERK IN ACTIE ZOMERZENDING
Pakistan….Christenen staan sterker in hun geloof
In Pakistan vormen christenen een kleine minderheid.
Veel christenen hebben te maken met discriminatie en krijgen regelmatig kritische vragen over het geloof. Voor hen is het belangrijk om goed te weten wat hun geloof inhoudt.
Kerk in Actie steunt bijbelschool OTS, die hen door middel van trainingen meer over de Bijbel leert, en ook laat zien hoe je je als christen staande kunt houden in de maatschappij.
Jaarlijks doen ruim zesduizend mensen aan de trainingen mee. Onder hen zijn veel jongeren!
Meer lezen: kerkinactie.nl/christenenpakistan

ZONDAG 11 AUGUSTUS 2024 STICHTING FIER
Fier biedt behandeling, bescherming en werkt aan een betere toekomst voor mensen die te maken hebben (gehad) met geweld door iemand die dicht bij ze staat en daar veel last van ervaren. Dit houdt in dat we je helpen jouw nare ervaringen een plek te geven en stappen te zetten naar een mooier leven. We zetten daarom niet alleen in op traumabehandeling, maar zorgen er ook voor dat je omgeving veilig is en begeleiden je op andere vlakken: sociale contacten, onderwijs, werk en sport. Samen zetten we jouw leven weer op de rit!
Meer lezen: www.fier.nl/hulpaanbod

ZONDAG 18 AUGUSTUS 2024 VLUCHTELINGENWERK
Noord Nederland
Vluchtelingenwerk ondersteunt vluchtelingen en asielzoekers van het moment dat ze worden opgevangen in Nederland totdat ze zelfstandig hun weg hebben gevonden.
Dankzij de hulp van onze donateurs en vrijwilligers kunnen wij vluchtelingen helpen met het opbouwen van een nieuw bestaan in Nederland.
Meer lezen: www.vluchtelingenwerk.nl

ZONDAG 25 AUGUSTUS 2024 STICHTING KIKA
Van 72% naar 81% overlevingskans…..Dankzij jouw donatie!
Een mooie vooruitgang, maar we zijn er nog niet. 100% genezing van kinderkanker, dat is ons doel. Want nog steeds overleeft 1 op de 5 kinderen het niet. Door  wetenschappelijk onderzoek ontdekken we steeds meer over kinderkanker en stijgt de overlevingskans van zieke kinderen. Hiervoor is elke donatie of actie meer dan welkom.
Meer lezen: www.kika.nl.

Collectebonnen
U kunt in de kerk bij de ‘inzameling van de gaven’ ook collectebonnen in de ponkjes doen in plaats van geld.
Er zijn bonnen van € 1,00 en € 2,00.
De bonnen zijn verkrijgbaar door geld over te maken naar rekeningnummer
NL 55 RABO 0373716591
Vermeld daarbij welke bonnen u wilt en hoeveel stuks.
Er zijn vellen met 20 stuks van 1 eurobonnen (20 euro) en bladen van 20 stuks van 2 eurobonnen (40 euro)
De bonnen liggen naderhand klaar in de consistorie van de kerk.